Blaf UPC a prečo mám na ich Facebook profile ban

AKTUALIZOVANÉ 5: Hádam to celé malo nejaký význam. UPC sa už na Facebooku kritiku mazať neopovažuje (na všetko celkom slušne a ústretovo odpovedá človek s podpisom Mária). Ale najmä, na akcie od 6.5.2013 už UPC neaplikuje zdieračskú politiku, podľa ktorej po skončení viazanosti stúpne cena (UPC tým zdôvodňovalo predlžovanie viazanosti vez výslovného súhlasu klienta – že aby mu cena nestúpla, takže predpokladám, že ustúpili od tejto pochybnej praktiky). Želám novému UPC s ľudskou tvárou veľa spokojných rukojemníkovzákazníkov.

AKTUALIZOVANÉ 4: UPC na podstatné otázky neodpovedá. Témy sa však chytili novinári a kus práce odviedol najmä Jozef Tvardzík zo Sme v dvoch článkoch (1, 2), kde získal zaujímavé vyjadrenia od Ministerstva spravodlivosti, Slovenskej obchodnej inšpekcie a Telekomunikačného úradu a informácie o tom, že podobné praktiky zakázal nemecký súd na základe EÚ smernice platnej aj u nás. Ďalej sa téme venoval Nový čas, verejnoprávny rozhlas aj televízia (28:10).

AKTUALIZOVANÉ 3: UPC sa vyjadrilo v komentároch (a identicky na FB). Odpoveď posúďte sami. Na profil UPC na Facebooku už mám možnosť prispievať. V utorok si máme volať ohľadom ich aktuálnej ponuky pre nás, ako verných zákazníkov. Analýzu ich komunikácie, s ktorou sa vo veľkej miere stotožňujem, priniesol kolega na blogu Pizza SEO.

AKTUALIZOVANÉ 2: UPC aktuálne píše, že list bola chyba počítača a že so mnou túto sťažnosť už riešili rok alebo rok a pol dozadu. Uvítal by som šancu reagovať, žiaľ, stále mám na ich stránku zakázané prispievať…

AKTUALIZOVANÉ: Priatelia, nemá význam zdieľať odkaz na tento blog post na Facebook stránke UPC Broadband Slovakia: “Post bol odstránený z dôvodu, že ide o “spamový“ post, ktorého cieľom, je propagovať blog súkromnej osoby. Maroš, ak ste našim zákazníkom, radi privítame Vašu otázku, podnet prípadne reklamáciu. Tento FB profil však nie je určený na propagovanie blogov. Ďakujeme za pochopenie. Vaše UPC” Odporúčam skôr sa opýtať, či je pravda, že zriaďujú verným klientom viazanosť bez ich výslovného súhlasu za nevýhodných podmienok.

Internet od UPC som mal v rôznych bytoch, kde som býval (na moje alebo manželkine meno), od zavedenia Chella (môj prvý variabilný symbol niekedy v roku 1999 bol v stovkách).

Nikdy sa nesprávali slušne a za tie roky som si užil dosť veľa ostrých výmen. Na viacerých staromestských adresách ale mali praktický monopol na rýchly internet (okrem DSL).

Úplne na začiatku mi posielali faktúry do mailovej schránky, čo mi zriadili na chello.sk, ktorú som nikdy nepoužíval. Uhradil som prvý šek, čo som dostal poštou, ďalší mi neprišiel, aj som sa trocha čudoval. Potom ma odpojili a zaúčtovali za to 500 Sk a za znovupripojenie ďalších 500 Sk. Mali na to podľa obchodných podmienok právo ale nebolo to slušné.

V ďalších rokoch som viedol čulú korešpondenciu s istou pracovníčkou, ktorá odpisovala akože za generálneho riaditeľa z riaditel@upc.sk. Pamätám sa, keď nám raz nefungoval skoro tri týždne internet, UPC nás nechalo čakať, potom povedali, že musíme vymeniť modem, čo nás stálo cestu do ich centrály na Ševčenkovej, a keď internet aj tak nefungoval, povedali, že na výjazd technika máme čakať ďalších 8 dní a pokiaľ chceme vrátiť za tých 18 dní bez služby peniaze, máme im napísať poštou, hoc o nefunkčnom internete vedia. Mali na to podľa obchodných podmienok právo ale nebolo to slušné.

Momentálne sme doma mali zriadený len Internet (a k nemu zadarmo základný súbor analógovej káblovej televízie, keďže ten je bezplatnou súčasťou služby internet, lebo sa nedá technicky obmedziť – ak máte modem, stačí rozdvojka a signál tam bude – pri objednávke v roku 2010 nám to potvrdil priamo operátor UPC a vraj vám to operátor na UPC linke potvrdí aj dnes).

Aktuálna “kauza” začala listom od UPC. V NEDOPORUČENOM liste odoslanom v posledný pracovný deň pred vianocami nám UPC listom oznámila, že nám k nami objednanej službe, ktorej sa končí viazanosť, automaticky doplnia dve neobjednané služby. Pokiaľ proti tomuto nebudeme aktívne protestovať (a neozveme sa telefonicky do určeného termínu), budeme na túto kampaň automaticky zaviazaní na 24 mesiacov (čo pre UPC znamená 26, lebo službu môžete vypovedať až po skončení viazanosti a výpovedná lehota uplynie až na konci mesiaca nasledujúceho po podaní výpovede).

Našťastie nám nedoporučený list došiel, neboli sme odcestovaní, ani ho nezaložili bokom mysliac si, že ide o faktúru (ktorú platíme inkasom). Zistil som si na stránke UPC, že aktuálne je tá istá služba, ktorú používame v ponuke za €10,90.

Len pre zaujímavosť, kombináciu služieb (internet, základný súbor analógovej káblovej televízie a najmenší balík telefónu) nám v liste UPC ako “vernému zákazníkovi” ponúklo za €22,52 – neverným zákazníkom na webe pritom tie isté služby ponúka za €10,90 €5,90 €2,42 = €19,22. Inými slovami, výhodná ponuka na nechcené služby s pokútnou viazanosťou nás mala za 24 (resp. 26) mesiacov viazanosti stáť o skoro €80 viac ako nového zákazníka (ignorujúc cenu aktivácie €3 za každú službu).

Volal som teda na UPC s požiadavkou pokračovať v službe, ktorú už mám, za aktuálnu akciovú cenu €10,90 (samozrejme s ochotou predĺžiť si viazanosť). Operátorka mi vysvetlila, že to je možné, ak zaplatím administratívny poplatok €19.

To bol moment, keď som stratil trpezlivosť správať sa ako ovca. Spomenul som si navyše na blog poslanca NR SR Mira Beblavého citujúci nedávne rozhodnutie odvolacieho súdu v Prešove, ktorý považuje za neprijateľný finančný záväzok spotrebiteľa za plnenie (v úplne inej veci ale myslím, že relevatne k situácii UPC a myslí si to aj jeden z diskutérov) „ktoré mu po materiálnej stránke nie je dodané a slúži v skutočnosti záujmom dodávateľa (tzv. teória skutočného plnenia spomínaná najčastejšie v súvislosti s poplatkami v spotrebiteľských úverových vzťahoch).”

Rozhodol som sa UPC za prax nedobrovoľných viazaností verejne pranierovať a dotlačiť ich, nech ju v normálnej diskusii obhája, ak je obhájiteľná. Na stenu ich facebookovskej skupiny som napísal:

“Pre mňa ste čistý Evil Empire. Medzi sviatkami nám došiel list, že ak do 15.1. neoznámime telefonicky NESÚHLAS, pridáte nám k nami objednanému internetu, ktorý už je bez viazanosti, dve neobjednané služby. Tým nás bez akéhokoľvek prejavu vôle zaviažete na ďalších 25 mesiacov využívať casino online neobjednanú službu, navyše za cenu o 20% vyššiu, než ponúkate za rovnakú službu komukoľvek na svojom internete (22,50 verzus 18,90).”

UPC o štyri dni (NB po víkend, kedy admini ich stránky asi nerobia a môže predstavovať vhodný čas na zverejnenie vašich kontroverzných názorov 😉 ) odpísalo v súlade s manuálmi, že im mám napísať na mail.

Mne však už v tejto chvíli nešlo o moju zmluvu ale ich celkové pofidérne praktiky. Reagoval som teda “Coze tu treba preverovat? Ved to, ze nedoporucenym listom posielate ponuky, ktore treba odmietnut, pisalo SME v roku 2010.” s odkazom na článok v SME, ktorý popísal  pred vyše dvoma rokmi tento postup a citoval nebohého Dr. Ernesta Valka v zmysle, že by takúto podmienku súd mohol vyhlásiť za neplatnú.

Zjavne som zaťal do živého – do diskusie začali prispievať ďalší ľudia – moji známi ale aj úplne cudzí. Niekto si aj trocha zanadával (a jeden príspevok spomenul, že autor odišiel k “oranžovým”) ale väčšina diskusie sa niesla vo vecnej rovine. Hádam najlepšie pomenoval to, o čo mi išlo Martin Hojsík, ktorý napísal: “To iste som s UPC riesil. Je to zjavna nekala obchodna praktika v ktorej pokracuju. Na to netreba VS zakaznika ale verejne sa ospravedlnit a prestat to robit“.

To všetko bolo zjavne na adminov stránky priveľa a teda radikálne celú diskusiu zmazali a navyše mne, bez akéhokoľvek vysvetlenia, znemožnili ďalej na stránku prispievať.

Kamarát Jano Gordulič sa ma zastal:

Za pár minúť bol zmazaný a zakázali mu prispievať na stránku. Bez vysvetlenia. To prišlo, až keď na Janovu výzvu tento obrázok zdieľali ďalší ľudia. UPC potom zosmolilo vysvetlenie, v ktorom ma nepriamo osočili: “Prispevok p. Salnera resp. vlakno bolo vymazane z toho titulu ze tam boli vulgarizmy, osocovanie a menovanie konkurencie. Zakaznikom chodia rozne listy s roznymi ponukami, to znamena ze kazda je specificka a kazdy zakaznik v pripade otazok sa moze na nas kedykolvek obratit s otazkami na danu kampan. Neda sa to zovseobecnovat do jedneho prispevku jedneho zakaznika. Inforamcie su potom velmi zavadzajuce.”

Prečo sa cítim osočený? Lebo som ani nenadával, ani nepropagoval konkurenciu a myslím si, že som UPC ani neosočoval (Elektronický lexikón slovenského jazyka definuje osočovanie ako ohováranie, ktoré znamená “úmyselne povedať nepravdu o niekom”), keďže všetko, čo som napísal, bola pravda.

Na môj profil na Facebooku som v piatok dopoludnia napísal:

“UPC Broadband Slovakia, najprv ste mi zmazali kritický príspevok a zakázali prispievať na vašu FB stránku. Teraz ma opakovane osočujete. Píšete, že “Prispevok p. Salnera resp. vlakno bolo vymazane z toho titulu ze tam boli vulgarizmy, osocovanie a menovanie konkurencie.” Príspevok zmizol, takže si to nikto nemôže overiť, ale ja mám moje príspevky uložené. Ani jeden z nich neobsahoval žiaden vulgarizmus, UPC som neosočoval a vašu konkurenciu nespomínal. Prosím uveďte na pravú mieru, že ste vymazali *môj príspevok* lebo v diskusii pod ním *iní ľudia*, ktorých väčšinou nepoznám, písali na Vašu adresu vulgarizmy.” (ďakujem všetkým priateľom, ktorí sa snažili dotlačiť UPC k odpovedi – napr. Peťo Kunder a Marko Kolár).

Do nedele sa mi ozvalo minimálne päť ľudí cez Facebook i telefonicky (vrátane dvoch právnikov) s informáciou, že nedobrovoľná viazanosť je BLAF. Že samotné UPC asi vie, že by s tým pred žiadnym súdom neobstálo a teda, keď sa spotrebiteľ ohradí, UPC ihneď ustúpi. V pondelok to v praxi preveril ďalší známy, ktorý vybehol na Ševčenkovu, ohradil sa voči “viazanosti” a získal novú cenu, s úsporou asi 120 eur za 2 roky.

Pravdepodobne sa však ozve iba menšina dotknutých – veľa ľudí bez právneho povedomia, času či drzosti ustúpi a platí. UPC vie, že keď sa táto informácia rozšíri, prídu o tieto príjmy. Smutné je, že sú kvôli ním ochotní zahrávať sa so svojou reputáciou.

Na záver dopĺňam moju reakciu na post od užívateľa FB Jaroslav Kolar (meno zhodné s menom hovorcu UPC) na FB profile Petra Kundera:
“Dobrý deň, pán Kolár, na profile Peťa Kundera sa mám možnosť, na rozdiel od profilu UPC, vyjadriť aj ja. Na vašom firemnom profile mám zákaz prispievať, hoc tam o mne píšete už niekoľko krát denne (a podľa mňa nie vždy pravdu).
Dovoľte mi teda uviesť niekoľko Vašich tvrdení na pravú mieru:
1. Proti čomu som na Vašom profile protestoval – vadilo mi, že mi došiel NEDOPORUČENÝ list, v ktorom ste mi napísali, že pokiaľ ja (resp. manželka) aktívne k nejakému termínu do UPC nezatelefonujem, zriadite mi na 24 mesiacov viazanosť.
Toto považujem samé osebe za poburujúce, úplne odhliadnúc od cenových podmienok.
2. „UPC je pre mňa Evil Empire“ – píšete, že som UPC označil za „Evil Empire“ za jednu chybnú ponuku. Ja za „Evil“ považujem prax obnovovať klientom viazanosť využijúc všeobecne formulované VOP. Za „Evil“ som považoval to, že v tejto praxi pokračujete minimálne od roku 2010, keď sa ňou zaoberal denník Sme. Už v danom článku oslovení právnici uviedli, že s veľkou pravdepodobnosťou by na súde takýto spôsob vytvorenia zmluvného záväzku (bez dokázateľného kroku druhej strany) neobstál.
3. Chyba počítača – keď už ste sa mi rozhodli zriadiť bez môjho pričinenia viazanosť, bol by som od Vás čakal, ako verný zákazník, aktuálne najvýhodnejšiu verejne dostupnú cenu. Namiesto toho Váš list ponúkal viazané služby za drahšie, než sú dostupné verejne. Navyše, keď som sa pokúsil jednoducho predĺžiť viazanosť za cenu, ktorú ponúkate verejne, bolo mi povedané (a to máte určite nahraté), že musím za to zaplatiť nejaký administratívny poplatok (vo VOP ho nespomínate, v Tarife je uvedený bez ďalšej špecifikácie, na čo sa vzťahuje – to myslím patrí aj k bodu „Evil Empire“).
4. „Ide o výnimku“ – priamo tu komunikoval minimálne jeden ďalší užívateľ (@Sagvan Coffee) o rovnakom liste s rovnakou ponukou v reakcii na končiacu viazanosť na rovnakú službu. Telefonicky som komunikoval s ďalším známym (meno viem poskytnúť v súkromnej komunikácii), ktorý dostal ponuku na novú viazanosť na internet za cenu vyššiu, než ponúkate na rovnakú viazanosť verejne novým klientom. Keď sa aktívne ozval, dostal od Vás nakoniec také isté podmienky, ako máte na webe (po zaplatení administratívneho poplatku).
5. Komunikácia na Facebooku – komunikoval som vecne, s odkazmi na konkrétne články. Ani raz som nepoužil vulgarizmus, ani UPC neosočil uvedením nepravdivej informácie a ani som nespomínal Vašu konkurenciu. Napriek tomu ste môj príspevok nielen zmazali, ale mi zakázali prispievať na stránku UPC, pričom ste opakovane o mne písali niečo, čo mohlo budiť dojem, že som komunikoval vulgárne a pod.
6. Spamovanie – túto činnosť neorganizujem (priamo na blogu píšem, že nemá zmysel na Vášu stránku na Facebooku lepiť odkaz). Tak, ako Vy, ani ja nemám kontrolu nad reakciami ostatných.
7. Že ste sa mi už k tejto téme vyjadrili – napísali ste (nie priamo v tomto „vlákne“ ale v príspevkoch s rovnakým textom priamo na Vašom profile, že ste so mnou rovnakú sťažnosť riešili v poslednom roku alebo roku a pol. Bol by som vďačný, keby ste túto našu korešpondenciu zdieľali, ja totiž o rovnakej sťažnosti neviem a myslím, že týmto tvrdením zavádzate. Pokiaľ sa mýlim, samozrejme sa verejne ospravedlním.
Ďakujem, že aspoň tu mám možnosť reagovať a verím, že táto diskusia prispeje k tomu, aby sa UPC správali celkovo trochu slušnejšie.”

Add a Facebook Comment

58 thoughts on “Blaf UPC a prečo mám na ich Facebook profile ban

  1. Prosim Vas,vie mi niekto poradit ako sa da zbavit UPC?Pred par mesiacmi nam skoncila viazanost,poslali sme ziadost o ukoncenie zmluvy a modem doporucene na ich korespondencnu adresu o com mame aj dorucenku a oni od nas teraz ziadaju vyse 100 eur za modem.Vlastne nejaka vymahacska spolocnost.Teraz ako to tu citam nie je vobec zahadne,ze sa doporucena vec stratila…Stalo sa to uz niekomu?

  2. Ahojte,

    aj ja som dnes narazil na tieto praktiky UPC. Prisli sme dnes na pobocku stym, ze by sme chceli nieco lepsie ako verny zakaznici alebo u nich koncime (konkurencia nam dala lepsiu ponuku). Ponuka sa samozrejme nekonala, tak sme sa rozhodli, ze u nich koncime. A tu sme narazili na problem. Koncom roku 2012 nam skoncila viazanost a dosiel nam tiez spominany list, ktorym na automaticky predlzili zmluvu, pricom cena sa nezmenila ale nabehla opat viazanost na dva roky. Priznam sa, ze v tom case sme nejako na to nereagovali a ani nas nenapadlo, ze sa to predlzi… Ale dnes nam povedali, ze mame zmluvu do oktobra 2014 a ak chcem odstupit, tak pokutou 145 Eur. Fakt nas to nastvalo a chcem od nich odist za kazdu cenu ,uz len z principu ako sa chovaju ku svojim zakaznikom. Je mozne, aby sme odstupili od zmluvy bez tej pokuty.?Prakticky od nas nemaju ziadnu novu podpisanu zmluvu do 2014 a nedoporuceny list nepovazujem za relevantny doklad. Prosim Vas viete mi poradit nejaky postup alebo sa mam hned obratit na pravnika. Vopred dakujem.

  3. Som dalsou obetou zlodejov z UPC. Horsie je ze byvam v BA v lokalite, kde nemam na vyber ine pripojenie do internetu. Skusim zabojovat co to da.

    Podarilo sa niekomu uspiet a ako? mozte aj na mail brao77(a)gmail.com

  4. Pred par dnami mi tiez dosiel list na predlzenie kampane, no nerozumiem, ako mozu stalemu zakaznikovi ponukat znevyhodnenu cenu oproti novemu zakaznikovi?
    Mne ponukaju 13,10 € za Fiber power 30, aktualna cena na webe za tu istu sluzbu je 10,90 €, teraz platim 12,91 € + 1 € za vystavenie faktury (FB 10). Ako, vyplati sa to, keby som nevidela aktualnu akciovu cenu na webe, ktora je o 2,20 €/mesiac nizsia (10,90 €) ako by som mala platit ja (13,10 €) a to som staly zakaznik uz 7 rokov!
    Nema niekto skusenosti pri nezaujme o predlzujucu kampan? Aky je postup? – budem mat staru cenu (12,91 €) s nizsim vykonom (mne aj ten FP 10 bohato staci) a bude to bez viazanosti? Respektive, mozem sa ohradit, ze predlzit kampan nechcem, no chcem prejst na FB 30 za cenu 10,90 € ? V clanku hore je spomenuty administrativny poplatok 19 € (ani mne sa to nepaci!), no aj s tymto poplatkom sa to oplati, lebo uz o 9 mesiacov budem na tom ziskova az do skoncenia novej viazanosti. Poradte mi niekto, co robit, ked chcem FB 30 za 10,90 €, ak sa v tom vyznate. Dakujem.
    Mam sa rozhodnut do 31.3., pricom kampan mi bezi od 22.2. a list mi bol poslany 26.2.! To nema logiku, kedze cena rovnaka nie je, uz platim vyssiu o 19 centov a ani o tom nevedela.
    Aj ku konkrencii sa da ist, no s UPC som nadmieru spokojna, len keby boli ferovi voci existujucim zakaznikom, tak ako je to napriklad pri mobilnych operatoroch.

  5. Pingback: Poučte sa z Facebook fiaska UPC v 6 krokoch | SEO blog, ktorý má vkus

  6. Po navrate z liečenia(dlhodobo)som išiel zaplatiť do Upc dlžnú sumu.Internet box som tiež vrátil,neviuživám.Po prezreti mojich závezkov(čisté,žiadné)Tak som uzavrel zmluvu iba na digitál basic tv.Čakal..čakal až neprišla sankcia 500€.Tel.maily,atď.Do tel.mi niekdo povedal že sa v Upc.pomylily.Teraz je to u vymáhačov(legálných určeným súdom,atď)V systeme Upc tie pohladávky už sú nahodene.Keď som zmluvu podpisoval všade čistý v troch prepážkách!Každý to kontroloval! 8.mes.2012 sa to tahá.Čo to je za Upc keď takto postupuju až výkonnej moci? Všetko majú dopredu rozhodnuté…laco

  7. V tomto týždni bola rovnaká sťažnosť – zameraná hlavne na tú viazanosť a spôsob jej oznamovania – prejednávaná v ktorýchsi správach. Vedúci pracovník sa vyjadril, že takúto sťažnosť riešia po PRVÝKRÁT!!!!, ešte sa s tým nestretli a vraj väčšina zákazníkov sa k týmto praktikám vyjadruje pozitívne a takýto prístup vítajú!!!!!! Vtedy som pomyslela na seba, keď som rovnaký problém riešila s nimi minulý rok písomne (a potom som musela aj osobne) a nakoniec som sa rozhodla radšej zmluvu ukončiť a odíst do Pomaranča. Chvíľu som aj váhala, či som spravila dobre, kým som si počas 2-3 týždňov musela zvykať na zmenu, ale dnes som spokojná, pri TV navyše s archívom za min. poplatok (nepotrebujem ani ďalších vyžieračov VOYO!!!), ktorý som v UPC nemala.
    Keď som to minulý rok riešila s UPC, navyše spravili také svinstvo, že v čase, keď mnoho ľudí malo deadline na vyjadrenie do konca roka, v predposledný deň úradovali len do poludnia a posledný deň vôbec, vraj z technických príčin. K tomu netreba komentár. Ja som tam šla práve s výpoveďou osobne cca 10 min. po uzavretí, takže ma už nevpustili a musela som poslať výpoveď poštou, čo potom nechceli uznať, pretože im to bolo vraj doručené po termíne. Ale vzájomnou tvrdou komunikáciou som si to napokon vydupala, hoci nepomáhali ani argumenty, že nás (zákazníkov) nikde neinformovali, že bude pobočka (či vlastne jediné pracovisko) uzavretá.
    Ak sú teda takí skvelí, ako sa propagovali v uvedených TN, ako to, že tu človek číta len a len negatívne skúsenosti a minimum pozitívnych (tuším sa tu zastala len jedna pani, ďalej sa tu vyjadrili asi 2 k dobrým službám, ale zároveň hroznému jednaniu či praktikám. Kde teda tí spokojní zákazníci sú?

  8. cerstvo – mam rovnaky problem ako je opisany v clanku – akurat dnes som list nasiel v schranke – samozrejme po termine :)
    v lete mi skoncila zmluva s viazanostou, kedy mi prisiel list o automatickom predlzeni zmluvy, na co som reagoval ze o to nemam zaujem, budem pokracovat v zmluve bez viazanosti, co je pre mna podstatne, kedze som v docasnom podnajme (vtedy som to stihol v termine). Dnes som vsak opat nasiel v schranke rovnaky nedoporuceny list o automatickej aktivacii sluzby s viazanostou, s tym ze ozvat sa je mozne max. do 15.1 a potom adios muchachos:) – to teda uz tazko stiham… neskutocne! maju pravo ma donutit pouzivat sluzbu aj ked som s nou uz raz nesuhlasil? musim teraz platit pokutu za predcasne ukoncenie nechcenej sluzby? upc internet pouzivam uz asi 8 rokov, neplanoval som s nim skoncit ale tymto ma neskutocne vytocili, pokial budu na tomto trvat urcite tam neostanem a podporim kazdu iniciativu proti takymto praktikam

    • Nemaju pravo. Ozvi sa, ak neuspejes, kontaktuj pravnika, prip. p. Miroslava Antonaka zo Spotrebitelskeho centra antonak.eu.

      • dakujem pekne, uz nie je treba. bol som tam osobne, vyriesili to promptne a bez problemov mi obnovili povodne podmienky zmluvy.. a slecna za pultom bola velmi mila, tak som vypoved nedal :)

  9. Ako ich byvala pracovnicka sa chcem tiez k teme vyjadrit. Ako kazdej firme aj UPC ide hlavne o zisk a za ucelom jeho maximalizacie robia aj taketo nepripustne a zial aj nezakonne veci. Ako ich zamestnankynu ma najviac stvali jednak spominane listy s viazanostou bez podpisu, ale aj takzvane downgrade poplatky, ktore sa uctovali zakaznikom, ktorym skoncila viazanost a chceli sa zaviazat znova, ale isli by s cenou dole. Ani jeden zo zamestnancov s tym nesuhlasil, bolo to chore, chceli od nas velky predaj sluzieb a zaroven nam to takto stazili. Robila som na priehradke na Svecenkovej a ked som toto mala oznamit zakaznikovi, ze ak mu dam nizsiu cenu ako mal, musi zaplatit 50 eur ( po novom 19), alebo ze ma viazanost, o ktorej nevedel, sa mi stahoval zaludok od strachu, pretoze mi bolo jasne, ze hoci za nic nemozem, kricat a urazat bude mna. Preto vas ziadam, pracovnici tam su tiez ludia, maju svoje city a nemozu za chyby vedenia, vedenie nas obycajnych muklov nikdy nepocuvalo. Nebudte na nich zly, oni si len robia svoju pracu. A ze pracovnik neupozorni ako sa vyhnut poplatku ma lahke vysvetlenie: oni su aj na pobockach odpocuvani, kazde slovo, preto nemozu poradit, aj keby chceli, lebo v dnesnej dobe a pri 13% nezamestanosti tu pracu jednoducho potrebuju. A nakoniec len dodam, ze ja som ako klient UPC spokojna, nemam a ani som nikdy nemala nijaky problem a to mam 3PLAY, aj net aj TV aj telefon. Ani vypadky, ani problem s fakturami, ani s kvalitou sluzieb. Ale s vedenim mam velmi zle skusenosti, priatel tam robil 5 rokov servisneho technika a koncom oktobra ho na hodinu prepustili, lebo nanho nieco nasili. Smola, tak to chodi… Cize hoci mam dovodov viac ako dost ich neznasat, aj tak sa snazim byt objektivna, lebo napriklad moj otec ma obrovske problemy s ruzovym operatorom, cize tieto firmy su jedna ako druha.

  10. zdravicko. zdvihli mi cenu faktury o euro, pretoze ju zacali spoplatnovat. chcel by som vediet ci podla obchodnych podmienok maju na to narok? upozornili na to, v nejakej fakture, ze si tam mam zavolat, napisat a budu ju posielat na mail, ale clovek zabudne a nema chut sa s nimi vybavovat, mam s nimi zatial velmi zle skusenosti, toto je len dalsi bonbonik.

  11. Plne sa stotožňujem s negatívnymi príspevkami predchodcov. Od UPC máte pokoj kým služba beží. Ako keď sa povie, že zlé dieťa je dobré, len keď spí… Akonáhle chcete niečo zmeniť a vojdete do komunikácie s UPC – máte problém. Povedal by som, že začnete prechádzať akýmsi vnútorným očistcom, alebo dokonca akousi novodobou torturou ala UPC. Začína to u neprofesionálneho callcentra, prechádza cez externé firmy za ktoré UPC vraj nezodpovedá, cez kurierov ktorí majú zlé inštrukcie, vracia sa to cez fakturačné oddelenie, kde nemajú zaznamenané čo zaznamenané byť malo (a naopak – vraj to generuje systém) až k prepážkovým pracovníkom, ktorí sa síce nahlúplo s pochopením na vás usmievajú, ale ľavá ruka nevie čo robí pravá – a ste opäť na začiatku. Nakoniec vám nezabudnú napariť pokutu, za ktorú vôbec nemôžete a začínate ďalšie kolo… Môžete byť obozretní, opatrní aj pripravení – ak má niekto v UPC zlý deň – majú vás na pekáči. Možno tam nemusí mať nikto zlý deň, možno tak jednajú so všetkými zákazníkmi, ako tak pozorujem… Našťastie mám na výber aj iného poskytovateľa…

  12. Uprimne, trosku sa cudujem ludom, ktori vyzyvaju UPC aby zvazili a zmenili svoje spravanie voci zakaznikom. Ved oni (UPC) to nerobia omylom, ale cielene a dlhodobo.

    Trochu historie:
    Mozno si niektori pamatat, ked UPC zacalo poskytovat kablovku. Cena bola cca 60 Sk mesacne. Bolo to nieco nove, platit za telku, ktora bola dovtedy cez domovu antentu zadarmo. Cena bola regulovana, neviem ci Telekom. uradom alebo kvoli monopolnemu postaveniu.Kazdopadne boli stanovene podmienky, za akych moze UPC cenu menit (=zvysovat).Vyuzivali to do poslednej kvapky ,teda max mozne zvysenie v co najblizsom moznom termine. Raz ale na drzovku cenu zvysili len tak, bez schvalenia uradom Ludia protestovali, stazovali sa, vyzyvali… To bolo tak cca 15 rokov dozadu.Aka bola reakcia UPC? Tych co odmietli zaplatit neopravnene zvysenu cenu proste odpojil ,ostatni platili (vratane mojej mamy). Riaditel UPC (myslim ze stale ten isty ako teraz, viem ze bol Cech), dokonca vydal vyhlasenie, ze ak budu “protesty” pokracovat, tak UPC zvazi zavedenie kabloveho internetu na Slovensku! Vtedy to bolovelke halo lebo v Holandsku to uz spustili a chystalo sa to aj u nas.Takze generalny riaditel sa cez media vyhrazal zakaznikom… Nakoniec skoncila cela vec na sude, ktory o niekolko rokov rozhodol, ze UPC nemala pravo vtedy takto zvysit cenu. Pocas tych rokov ale bolo treba platit tu neopravnene zvysenu cenu, ktoru medzitym opat zvysili. Ak cakate ze UPC vratila ludom nejake peniaze tak to ani omylom. Prisiel iba list, kde oznamovali, ze verdikt sudu bol taky aky bol a ze rozdiel v cene uz zapocitali do aktualneho cennika, ktory mohli zvysit viac ako naposledy zvysili..

    Toto bolo tak 10 alebo viac rokov dozadu. Takuto firmu teda vyzyvate aby sa zmenila a spravala sa slusne? To je naivne.

    Odvtedy v nasej rodine vieme co si o nich mame mysliet a s velkou radostou sme im dali vypoved hned ako bolo technicky dostupne ine riesenie.

    Druha skusenost:
    Ked som niekedy v roku 2009 byval v prenajatom byte, dal som si zaviest internet od UPC. Bez viazanosti. Asi 10mbps za cca 22e. Plus zaloha cca 130e za modem splatna v hotovosti pri objednavke. Reku ok. Po par mesiacoch prislo UPC s novou ponukou, 20mbps a cena vyssia asi o 1e. Zavolal som, ze by som to rad zmenil. Pani na linke mi povedala, ze za zmenu musim zaplatit DVE TISIC korun. Myslel som, ze zle pocujem.Reku ja vam nebudem platit dve tisic, nemam dovod, ja chcem zmenu sluzby, ved nemam viazanost. Poplatok vraj neuctuju iba ak by som podpisal viazanost, co som odmietol. Tak som povedal, ze dam vypoved a na druhy den si objednám novu, rychlejsiu sluzbu. Vypoved som im poslal pisomne. Nasledne ma kontaktovali telefonicky, ze preco som dal vypoved. Vysvetlil som tej pani celu situaciu, na co povedala, ze ked stiahnem vypoved, tak mi vybavi zmenu programu bez poplatku dve tisic korun. Suhlasil som. Prisiel mi potom list, ze akceptuju moje stiahnutie výpovede. Ked mi ani po dvoch mesiacoch nezmenili sluzbu, opat som im zavolal a vysvetlil celu situaciu. Na to mi pani na linke povedala, ze ziadnu ziadost na zmenu sluzby neeviduju a ze sluzbu mi mozu zmenit… za poplatok DVE TISIC korun…. alebo si mam dat viazanost.
    Samozrejme som obratom poslal vypoved, ani mi uz nevolali. Zalohu mi vratili za niekolko mesiacov.

    Takze tak, na zaklade osobnych skusenosti tvrdim, ze UPC je neseriozna firma, ktora klame a zavadza svojich zakaznikov. Nikomu neodporucam vyuzivat jej sluzby, lebo je pravdepodobne, ze operatori ho oklamu alebo ze si bude UPC pytat neopravnene a pripadnym sudom neakceptovatelne poplatky. Ak je ale niekto so sluzbami UPC spokojny, akceptujem a drzim mu palce. Ja ani moja rodina uz ale UPC nezaplatime nikdy ani cent.

    Vyzyvat firmu, ktora sa dlhodobo sprava k zakaznikom takto bezocivo, aby sa spravala slusnejsie, alebo im dokonca radit co maju vylepsit, je asi ako postavit sa k Dunaju a vyzyvat ho, aby tiekol opacnym smerom.

    Pekny den.

    Robo

  13. Trochu ma zarazilo, ze to doslo az takto daleko. Ja na vasom mieste by som uz davno zaregistroval varovne signaly (aspon podla historie s UPC, ktoru na zaciatku popisujete).

  14. Pingback: » Týždeň failov: UPC, McDonald’s a Dobrá poléwka ADMA - Asociácia digitálnych marketingových agentúr

  15. Dobry den,

    ja som dal upc vypoved hned na pobocke dvovod – po skonceni viazanosti kedy som platil 16,…EUR som sa chcel opet zaviazat na dva roky a chcel som vyuzit samozrejme rychlejsi internet za 9,…EUR mi bolo povedane ze musim zaplatit poplatok 19 EUR bol som zhrozeny ako trestaju vernych zakaznikov podotikam ze som mal upc internet vpodstate hned od zavedenia sluzby takze niekolko rokov samozrejme vzdy na cas zaplatene, lenze najhorsie bolo na tom ked som sa opytal ze keby ze dam dnes vypoved zmluvy a zajtra by som si chcel zaviest opet UPC internet tak by som ten poplatok neplatil, to ma na tom vytocilo asi najviac lebo pracovnicka mi to samozrejme neporadila – je to otras aby dlhorocny zakaznik spekuloval ako sa vyhnut nezmyselnemu poplatku (POPLATOK ZA VERNOST).Tak som si dal zaviest opritku od orange samozrejme platim stale okolo tych 16,..EUR ale uz len s principu ich treba poslat do…. za taketo chovanie a to som aj urobil samozrejme som im poslal staznost list.Ale odpoved same zvasti.

  16. no a navyse chapem uz preco tu mas len take prispevky, ktore podporuju Tvoj blog a to, co v nom pises. Ine nazory zrejme nie su vitane. Pekny den a vela uspechov, ale uprimne, lutujem firmy, u ktorych si zakaznik. A ja byt UPC, tak podam zalobu na Teba a byt tymi zamestnancami, ktorych mena si zverejnil bez ich povolenia, tak nevaham tiez. Prajem Ti, aby Ta z pracovneho hladiska postihlo to iste. Ze niekto bude Tvoje meno rozoberat na verejnych blogoch a komentovat to. To bolo fakt mile (ano, posledna veta bola ironia). Dufam, ze si si ulavil na dusi a bude sa ti lepsie spat. A kiezby si si niekedy zazil komunikaciu v praci s takymi ludmi. A este posledna vec. Hovory su v kazdej firme na Call Centre nahravane a na sude sa tieto nahravky pouzit mozu.

    • Janka, ďakujem za spätnú väzbu. Menovaným pracovničkam som nemal záujem nejako škodiť. Blog som písal s očakávaním, že ho bude čítať tak 100 ľudí z môjho okolia a popisoval som jednotlivé podrobnosti vrátane mien ľudí, s ktorými som komunikoval. Rozumiem, že to tým ľuďom môže byť vzhľadom na nečakanú popularitu nepríjemné, takže som tie mená dal preč. Na obsahu to nič nemení a nenaznačoval som, že niektorá z nich nejako pochybila.

  17. hmmmmmmmmm, zvlastne, ze moj nelichotivy prispevok na Tvoju adresu tiez zazracne zmizol z diskusie…zeby nieco medzi nebom a zemou???

    • Janka, všetky príspevky schvaľujem pred publikovaním, vynechávam vulgárne (Tvoj prípad), vrátane tých, čo nadávajú vulgárne na UPC (tiež nepublikujem anonymné príspevky). Pokojne sem môžeš napísať názor, len bez nadávok.

  18. Ziadne “sitie na mieru”, ale zjavne len bezne nekale obchodne praktiky. Z rovnakeho dovodu som s nimi definitivne skoncil pred par mesiacmi.

  19. Viazanost bez objednavky u UPC nie je bluf, naposledy spravili “kampan” koncom roka 2012. Na margo UPC chcem este poznamenat, ze po vybaveni podnetu sa mi ozvali 4 rozne pracovnicky a vec doriesili k mojej spokojnosti. Ale cela zalezitost ma stala 2 hodiny nespanku, 3 hodiny pisania a vyskumu a 2 telefonaty. Tu je email

    Len dnes som zaznamenal pri pohlade na starsiu fakturu zmenu, ktora sa udiala koncom minuleho roku, kedy mi bol bez mojho vedomia zmeneny program Internet Chello Silver na UPC Fiber Power 30. Problem je v tom, ze nova sluzba ma zmenene parametre, cenu a je s viazanostou, pricom som si ju ani neobjednal ani som o ziadnu zmenu neziadal. Operatorka na infolinke potvrdila, ze sa jedna o svojvolnu zmenu spolocnosti UPC a ze mi bol zaslany akysi list, ktory sa ku mne nedostal, ani som o nom nevedel, pretoze nebol poslany doporucene resp. do vlastnych ruk.

    Tymto vyslovujem nesuhlas so zmenou sluzby a s viazanostou ktoru prinasa, cize s parametrami sluzby, ktora bola zavedena. Tiez vyslovujem kategoricky nesuhlas so sposobom, akym bola zmena prevedena, bez realneho overenia a informovania zakaznika (telefonne cisla mate a mohli ste volat kedykolvek, email tiez mate). Nakoniec vyslovujem nesuhlas s praxou spolocnosti UPC, kedy novym zakaznikom s viazanostou poskytuju cenu vyhodnejsiu ako zakaznikom, ktorym nanutili viazanost a nechali im cenu za novu sluzbu este o par centov vyssiu ako Chello Silver. Sucasny stav povazujem za taky, ze spolocnost UPC mi sluzby poskytuje bez suhlasu a podpisanej zmluvy a bez zavazkov, cize dobrovolne. Povodnu zmluvu na program UPC Chello Silver povazujem zo strany UPC za vypovedanu, kym mi nebude potvrdeny opak a zaroven spolocnost UPC nebude plne dodrziavat parametre podpisanej zmluvy.

    Na vyssie uvedene skutocnosti spolocnost UPC upozornujem a ziadam, aby sucasny stav CO NAJSKOR uviedla do poriadku a do povodneho stavu bez prerusenia dodavky sluzby. Odmietam sa zucastnovat akehokolvek reklamacneho konania sluzby vzhladom na fakt, ze sluzbu som si nikdy neobjednal, zmluvu na novy program som nepodpisal a odmietam uznat akekolvek zavazky a postupy z nej vyplyvajuce. Reklamacne konanie by len predlzovalo nelegalny stav a preto spolocnost UPC ziadam vec okamzitou zmenou vyriesit. Zaroven vas upozornujem, ze do doby vyriesenia problemu s okamzitou platnostou pozastavujem akekolvek platby za odoberane sluzby.

    Tento podnet zasielam spolocnosti aj postovou formou ako doporucenu zasielku. Dovolujem si vas upozornit, ze v pripade nereagovania spolocnosti na tento podnet alebo v pripade potreby sa automaticky obraciam na vyssie instancie (SOI-OOS, súd) s tym, ze budem vymahat odskodnenie za skody a strateny cas sposobene konanim spolocnosti UPC.

  20. Mozem potvrdit. Po skonceni viazanosti mi prisla “vyhodna ponuka” ako vernemu zakaznikovy. Zaujimave ze novy zakaznici ale zaplatia ovela menej. Ked som sa proti tomu ohradil, povedali ze mi mozu dat cenu ako novemu zakaznikovy, ale je tam manipulacny poplatok. Plus pribudne sluzba Analog TV za 1 euro (co bolo dovtedy zadarmo). Normalny clovek sa nestaci cudovat. Napriek tomu musim povedat, ze ked spocitam vsetky poplatky, stale to vychadza lepsie, (alebo minimalne) ako konkurencia.

  21. Vyjadrenie spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA

    Dovoľte, aby sme sa vyjadrili k prípadu p. Salnera a vysvetlili otázky k vernostným kampaniam, resp. k názorom o prípadnej primeranosti týchto ponúk. V prvom rade chceme uviesť, že p. Salnera sme telefonicky kontaktovali ešte včera, presnejšie jeho manželku, na ktorú je vedená platná zmluva. Ponúkli sme jej na výber z niekoľkých kampaní, tak ako to robíme vždy, keď zákazník nemá záujem o pôvodnú ponuku. Pani zákazníčka sa vyjadrila, že ponuky zváži s tým, že ju budeme kontaktovať v utorok 29.1.2013. Veríme, že prídeme k takému riešeniu, ktoré splní očakávania k spokojnosti zákazníčky, a že bude naďalej využívať služby našej spoločnosti.

    Keď ide o vernostnú kampaň: vernostné ponuky sa snažíme „šiť na mieru“ každému zákazníkovi, ktorému končí viazanosť. S cieľom predísť tomu, aby po uplynutí kampane zákazník nemusel platiť tarifnú cenu, zákazníkov niekoľko týždňov pred skončením viazanosti proaktívne kontaktujeme a ponúkame nový balíček služieb. Zákazníkov kontaktujeme telefonicky, SMS-kou, a emailom, aby sme ich upozornili na blížiace sa uplynutie viazanosti. Menšiu časť zákazníkov, ktorých sa nám nepodarí skontaktovať telefonicky, informujeme o tom listom, v ktorom ponúkame novú kampaň. Tá obsahuje spravidla viac služieb alebo produktovo vyššie služby (napr. rýchlejší internet, viac TV programov, viac voľných minút atď.) za zvýhodnenú cenu. Zákazníka týmto spôsobom informujeme, nič mu nevnucujeme, nijako na neho netlačíme. Samozrejme, zákazník môže ponuku odmietnuť, a prípadne prejsť na úplne iný balíček služieb. K tejto forme ponúkania nových služieb sa už vyjadrili právnici, ako aj príslušné úrady, ktoré konštatovali, že ide o proaktívny prístup, ktorý je plne v súlade s právnym poriadkom SR. Napokon, tento prístup oceňuje aj drvivá väčšina zákazníkov, pretože ich koniec kampane upozorní s predstihom.

    Profil UPC na Facebooku je otvorený pre všetkých zákazníkov a návštevníkov, ktorí majú záujem informovať sa a diskutovať o poskytovaných službách. Nemáme záujem nikoho blokovať či odstraňovať príspevky, pokiaľ neobsahujú urážlivé a vulgárne výroky, spam, prípadne propagujú rasovú, rodovú alebo náboženskú netoleranciu, alebo propagujú konkurenčné služby a produkty. UPC FB profil bol počas svojej existencie vždy hodnotený pozitívne, pretože nejde len o promo kanál, ale o komunikačné a informačné médium, ktoré vytvára priestor aj na diskusie o spokojnosti zákazníkov, na podnety, návrhy, sťažnosti a reklamácie, ktoré sa snažíme priebežne riešiť k spokojnosti zákazníkov. Spokojnosť zákazníkov je našou prioritou, preto sme a naďalej budeme otvorení diskusiám o všetkom, čo súvisí s našimi službami.
    Ďakujeme a želáme Vám pekný zvyšok dňa.

    UPC BROADBAND SLOVAKIA

    • Rad by som poznal mena tych pravnikov a uradov, ktori Vam odobrili tuto marketingovu taktiku.
      To budu asi taki pravnici, ktori nahanaju sanitky.

    • Vazene UPC,

      myslim si, ze vsetko co od Vas ci uz p. Salner a diskutujuci ziadaju je aby ste sa zacali spravat slusne a normalne. Ospravedlnujem sa s tymto niekto nestotoznuje.

      Viacnasobne Vam bolo v diskusiach povedane, ako Vas zakaznik vnima a ako vnima tieto praktiky. Je to pravo Vasej firmy konat tak ako konate. Zvazte vsak to, ze zakaznicka spokojnost je velmi dolezity element. Firmy, ktore ju maju v DNA su uspesnejsie, maju lepsie vysledky atd. Spravate sa uplne opacne. Takmer az monopolisticky. Uprednostnujete necestne praktiky lebo si myslite, alebo ste si vyratali, ze takto zarobite viac.

      Moja osobna skusenost s Vasou firmou sa tiez tiahne napriec rokmi a zhrnul by som ju asi takto. Kym sluzba funguje tak je vsetko super. Problem nastava, ked je nutne s Vami komunikovat. Zacina to uz pri zlej telefonickej IVR. Na tuto temu som viacnasobne konverzoval s Vasimi zamestnancami a odporucal ako ju zefektivnit. Nepadlo to na urodnu podu. Ked sa clovek dovola, tak ma na druhej strane bezne cloveka, ktory vie menej o Vasej ponuke ako ja sam, ked si pozriem Vas web. Po objednani sluzby sa mi viacnasobne stalo, ze doslo k chybe na strane Vasho zamestnanca a ja som mohol behat na zakaznice centrum si menit set top boxy a podobne. Pri poslednej zmene kde som bol aktivne osloveny dobrou ponukou, ktoru som prijal ste mali problem s dorucenim zariadenia. Po viacnasobnej komunikacii s Vasou hotline bolo zrejme, ze vobec nemate kontrolu nad logistikou odosielania zariadeni cez kuriera. Cas ktory dohodnete nie je zavazny, dokonca ani den. Pri reklamacii tychto praktik formou emailu ste obvinili mna za nedostupnost pri doruceni v dohodnuty cas. To uz bol vrchol. Snazil som sa o konstruktivnu emailovu komunikaciu s cielom, aby dalsi zakaznici netrpeli tym cim som si presiel ja. Podla toho co tu citam, asi tieto vsetky navrhy, ktore ste chceli zvazit skoncili v kosi.

      Este raz Vas chcem vyzvat na zvazenie toho ako sa k svojim zakaznikom spravate. Mate ako firma dobry produkt ale zly image a zle spravanie k zakaznikovi. Ak by som mal k dispozicii lepsiu alternativu isiel by som inde. Rad Vam zozbieram rady na lepsie fungovanie. Uz som to raz spravil a nic sa nezmenilo, ale neprestavam verit, ze mozno raz si niekto vo Vasom vedeni predsalen uvedomi, ze taketo fungovanie nie je dobre.

    • Bohuzial, to co pisete, nie je celkom pravda. Mne skoncila viazanost k 30.10.2012 a ziadne upozornenie na to, ze mi konci som nedostal. Kedze som si pamatal, ze niekedy koncom roka mi viazanost mala koncit, tak som v novembri zavolal na linku a opytal som sa ze kedy mi konci viazanost. Bolo mi povedane, ze uz skoncila a ze za aktualny mesiac uz zaplatim cenu podla beznej tarify a teda asi o 20 EUR vyssiu.
      Dalej ma zaraza este jedna vec. Ked som sa opytal, ze kolko by stal prenajom dalsieho set top boxu k uz existujucemu, mal som pocit, ze mi hovoria trestnu sadzbu. Myslim, ze to bolo dalsich cca 15-20 EUR. Pritom napr. oranzova konkurencia dava dalsi set top box za 2-4 EUR

  22. Súhlasím s pisateľom,že veľké spoločnosti podceňujú bežných zákazníkov a ich zamestnanci sa správajú ako majitelia firmy,resp.majitelia ani netušia,ako sa zamestnanci správajú.Bolo mi koncom roka oznámené,že S team prechádza pod UPC a všetky práva a povinnosti takisto.O mesiac mi došla výpoveď z dǒvodu technickej neuskutočniteľnosti ďalšieho poskytovania služieb.Pýtam sa ako laik,ak doteraz(asi 7 rokov)sa služby poskytovať dali,ako je možné,že už sa nedajú.Vǒbec im nezáleží na jednotlivcoch,ale keď všetci prejdeme k iným operátorom,tak ich to asi preberie.

  23. UPC je firma v poslednom stadiu. Prevadzkuju technologiu starsieho typu, to jest to co poskytyuju je technologicke maximum toho co poskytnut vedia. Zmodernizovat to co maju znamena vlastne vybudovat infrastrukturu od zaciatku, co je drahe a konkurencia ma trochu technologicky naskok (a navyse su ochotny investovat do zvacsovania podielu na trhu). Navyse z pohladu manazerov UPC je otazne ci sa budu nove typy sluzieb dostupne len novou technologiou budu naozaj ziadane (s klucovym manazerskym dovetkom “kym bude manazer”, aby mohol za to brat premie)

    Nie je divu, ze UPC sa rozhodlo, ze sa pokusi vydojit maximum a potom to zavriet.

    UPC uz len doji…. Mohlo by dalej dojit dlhodobo velmi uspesne. S minimalnymi investiciami do infrastruktury, postupnym znizovanim velkosti aparatu, efektivnym riedenim vztahu so zakaznikom a produktoveho portfolia by sa postupne mohli orientovat na zakaznikov pozadujucich (z hladiska buducich produktov) len zakladne sluzby. Ano znamenalo by to investiciu do teamu a predlzilo by sa obdobie kym firma zarobi tolko ako sucasnych praktikach.

    Ale oni uprednostnuju raketovu exit strategiu… vytiahnut co najviac v kratkom case.

    • DOCSIS 3.0 urcite nie je technologicky zastarale. Stale ma co ponuknut a ked zrusia analogovu kablovku (aj ked v poslednej dobe ju zacali propagovat ako vyhodu zadarmo v pripade viacerych TV v domacnosti), tak by tym ziskali volne pasmo na rychlejsi internet.
      Netusim preco sa UPC rozhodlo pred casom posielat tieto divoke listky, ale kvoli zastaralej technologii to urcite nebude, skor zastaralemu mysleniu :)

  24. Presne o tychto praktikach zo strany UPC som zaslal podanie na telekomunikacny urad . uvidim ci sa nim vobec budu seriozne zaoberat. Lebo TU SR ma v kompetencii aj regulaciu sutaze a podla mojho nazoru prislo k zneuzitiu dominantneho postavenia na trhu. A ked uz tu mame socializmus v EU, nech si to odnesie aj UPC a ich nizozemska matka :-)

  25. Navrhujem hromadnú žalobu.Upc si dovoluje na občanov všetko.Ludia si to nechajú lebo nechápu čo je sieťový marketing.l.m

  26. V malom meste na západnom okraji Prahy, kde žijem a využívam telekomunikačné služby (pripojenie k internetu) u lokálneho poskytovateľa (malá až stredná firma) sa posledný týždeň minulého roku 2012 (medzi sviatkami keď je doma mnoho ľudí a surfujú, sťahujú, atď…) začali problémy s pripojením, ktoré trvali až do polovice januára 2013, pripojenie neustále padalo alebo bolo pomalé a pri skype hovoroch sme so ženou odsledovali, že sa tak deje vždy v takmer presných 4-minútových intervaloch (hovor spadol, t.z. online pripojenie bolo prerušené)… V ten istý čas sa na vchodovej nástenke pri schránkach obyvateľov obytného domu určenej len pre oznamovacie vývesky objavili reklamné letáky UPC a ich extrémne asertívni obchoďáci vyklopávali obyvateľom domu drzo na bytové dvere s ponukou služieb a to aj po odmietavej reakcii OPAKOVANE (!!!) a znovu po niekoľko dní formou tvrdého direkt marketingu. Nehovorím o tom, že hlavné domové dvere sú uzavreté takže vždy museli niekomu zazvoniť alebo využiť nedbalosť a s niektorým z obyvateľov sa dostať dnu. Lokálny poskytovateľ sa emailom opakovane ospravedlňoval za výpadky a informoval o riešení problému, za uvedené obdobie bez problémov poskytol zľavu… Pri tak podozrivom načasovaní oboch udalostí jediné čo ma hneď napadlo, bolo že v prípade výpadkov môže ísť o nekalý kyber útok konkurencie na miestneho poskytovateľa skombinovaný s agresívnym nátlakovým priamym predajom – nemám to nijak overené, ale vôbec by som sa tomu nedivil, nakoľko som doteraz vo svojom okolí (Praha) na adresu UPC zachytil len množstvo negatívnych ohlasov…

    • Ja som mal v Prahe tiez UPC, su najlacnejsi (5MBit za 300 kc). Kvoli stahovaniu som to musel vypovedat, ale moja skusenost bola lepsia ako s UPC na slovensku.
      V slovenskom UPC su este aj zamestnanci vyjebanci, nielen management, a budu popierat, ze pisomnu vypoved zaslanu doporucene nedostali – az kym som im neukazal podaci listok z posty, tak zrazu v systeme vypoved ten chumaj objavil. Mal som chut ho po tej hlupej hlave poriadne uderit. Zial, v SK je treba sa im vyhnut za kazdu cenu.

  27. ja som tiez po skonceni vizanosti chcel novy balicek v ktorom som chcel zmenit typ telefonneho balika na nizssi (ten vyssi mi dali pri predchadzajucej viazanosti gratis, no aj tak som ho nepouzival) a za to chceli poplatok 60EUR!!!! tak som ukoncil zmluvu – slo to okamzite. a nasledujuci den podpisala manzelka ovela vyhodnejsi balicek… potom mi uz zacali z upc vyvolavat ze mi daju lepsiu ponuku ako som mal. to musi clovek poziadat u ukoncenie zmluvy aby sa k nemu spravali ako ku zakaznikovi…

  28. Spravili nám čosi veľmi podobné, chceli nás zaviazať na 24 mesiacov, s tým, že nám pridali telefón a káblovku a ak sa neozveme, tak sme automaticky zaviazaní. Televízor nemáme a telefón sme nechceli. Po zavolaní to zrušili. No aj keby sme nezavolali, tak sa nič nedeje, nič by sme platiť nemuseli – neinformovaný súhlas je neplatný, na to je zákon. Oni to len tak skúšajú. Naposledy s tým, že si za papierový výpis začali pýtať 1 euro ak si ho neodhlásime. WTF? Fakt seriózna spoločnosť…

  29. Sice niesom ich zakaznik, ale po precitani som im cez ich webovy formular poslal teplu spravu. Kazdopadne skuste napisat na ich centralu tusim do Holandska, pretoze toto nieje normalne a kazia meno materskej firme! aj s linkami na SME, oni si to uz prelozia.

  30. Rovnaka skusennost s nechutnymi praktikami v UPC> v roku 2009 sme aktivovali v nasom byte v Petrzalke balik Chello 2Mbs Internet spolu so zakladnym TV suborom. Medzitym sme 3 roky zili v zahranici a o byt sa starali kamosi. Po troch rokoch sme sa vratili, riesili kopec veci suvisiacich s navratom a doslo aj na internet od UPC. Chcel som ho zrusit, ved “urcite uz nemam viazanost, stale platim rovnake prachy za rovnaku sluzbu”. Pani UPC v telefone mi rychlo vysvetlila, ze od roku 2011 mam novu viazanost na 24 mesiacov a svoje tvrdenia podporila legendou o zaslanom liste, na ktory sme mali do 14 dni reagovat. POvedal som, ze v roku 2011 sme neboli v SR a aj kamosi potvrdili, ze ziadny list od UPC neprisiel (mali povolenie preberat postu).
    Pytal som si potvrdenie o odoslani uvedeneho listu. V UPC ihned zmenili legendu a tvrdili mi, ze viazanost predlzili na zaklade mojej telefonickej ziadosti. Snazil som sa im vysvetlit, ze v roku 2011 som zill na inom kontinente a urcite som necitil potrebu telefonovat do SR a ziadat UPC o predlzenie viazanosti sluzby, ktoru ani nevyuzivam. Genialny bol navrh pracovnika na Sevcenkovej> Ak mate pochybnosti o pravosti Vasho telefonatu, poziadajte pisomne UPC (postou a doporucene) o preverenie predmetneho telefonatu. Potom sa stretne “UPC Rada Starsich”- akasi reklamacna komisia zlozena len z pracovnikov UPC, vypocuje si zaznam telefonatu a rozhodne ci bol alebo nebol autenticky. Toto rozhodnutie Vam bude oznamene. Toto ked som pocul, ma skoro yeb1o.
    Arogancia UPC fakt nema hranic.

  31. AD update2: Hovno chyba pocitaca. Pred 3 mesiacmi som dostal postou ponuku, ze dostanem fibernet 30 za vyhodnu cenu len pre dlhorocnych zakaznikov. Cuduj sa svete bola o 60% drahsia ako pre noveho zakaznika. Volal som na infolinku a kvakali tiez nieco o pocitaci, ze to vygeneroval a toto je najblizsia ponuka tomu co som mal doteraz, ale ze ked som sa ozval tak mi to daju za cenu noveho zakaznika + 20EUR poplatok. No uplne cele zle.

      • Myslim, ze neda. Ked som sa na to pred casom takto opytal pani operatorky, tak mi povedala, ze tak budem musiet opatovne platit poplatok za pripojenie….

  32. Moja skusenost:
    JA (musel som na Sevcenkovu, telefonicky nevybavite): DD, som u Vas 8 rokov, mam skoncenu viazanost a som relativne spokojny s tym co mam, viete mi spravit vernostnu cenu ?
    UPC: tuk tuk tuk, samozrejme, dostanete XYZ, za cenu 35eur mesacne
    JA: dakujem, staci mi to co mam, a platim iba 21eur
    UPC: ale my Vam davame VIAC !
    JA: ale mne staci co mam, a nechcem platit VIAC, ale menej !!!
    UPC : prepacte ja nemam cas sa s vami tu vybavovat, ponukam vam novu akciu v ktorej mate VIAC programov, a musite teda aj platit VIAC
    JA: prosim dajte mi vypovedny formular
    UPC: samozrejme, ale najskor o dva mesiace

    o 3t
    UPC (telefonicky): DD, je nam luto ze odchadzate ale mame pre vas navrh, to co ste mali za 14.90E
    JA: Dakujem, nemam zaujem.

    • Ja ked som tusim minuly rok obnovoval internet+tv tak som si to vedel vyklikat cez net – prisiel kurier, doniesol novy modem, vratil som mu stary a podpisal som papiere. Plus to ma vyhodu ze ako zmluva uzatvorena na dialku mam moznost ju bez udania dovodu tusim do 1 alebo 2 tyzdnov zrusit (to iste plati ak berie akcia cez kuriera u mob. operatorov). Takze clovek ma dost casu si to precitat.
      Samozrejme musel som si objednat aj tu ich “Ochranu PC” ci ako sa to vola, ktora je mesiac zadarmo, takze hned som si cez web naklikal nech mi to zrusia. A samozrejme bolo lacnejsie zobrat si triple play aj ked telefon nevyuzivam.

  33. Ja sa čudujem že túto firmu ešte stále dodnes niekto používa. Hádam ani jedna firma na slovensku si nestihla vybudovať tak negatívny image ako UPC. Večné menenie programovej štruktúry, zvyšovanie cien, hrozný servis a prístup ku klientom ktorí nie sú pre túto firmu klienti, ale ovce ktoré sa snažia dojiť.

    Kto po všetkom je ešte stále ich klient, ten si je sám na vine.

  34. 27.10.2012 som na SOI poslal:

    Dobry den,
    chcem upozornit na nekale obchodne praktiky firmy UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. ktoré voci mne a podla mojich vedomosti viacerym zakaznikom firma uplatnila.
    Listom z 4.10.2012 mi po ukonceni 24 mesacnej viazanosti bola ako dlhodobemu zakaznikovi ponuknuta podla UPC “vyhodna akcia” a to intenet FIBER POWER 30 za sumu 16,14 eur/mesiac. Standardne vsak tuto sluzbu ponukaju za 10,9 eur/m, z coho je zrejme, ze ponuka zaslana listom nie je vyhodna tak ako sa mi UPC snazi v liste nahovorit. Z uvedeneho vyplyva, ze firma v liste klamala za ucelom ziskania vyssej sumy za rovnaku sluzbu aku ma v standardnej ponuke za 10,9 eura a zneuzila na to okrem ineho statut “dlhodobeho zakaznika”.
    Zaroven chcem upozornit na nedodrzanie obchodnych podmienok, ktore firma uvadza na svojej stranke pre produkt FIBER POWER 30 (pravdepodobne aj dalsie) a to vysku aktivacneho poplatku 3 eura za aktivaciu sluzby. Firma mi za aktivaciu tejto sluzby uctuje poplatok 19 eur. Toto odovodnila tym ze ide o zmenu sluzby, nie jej aktivaciu. Tym, ze nizsi poplatok je iba pre novych zakaznikov a mne mozu sluzbu zmenit za 19 eur, pripadne mozem zrusit zmluvu s vypovednou lehotou 1 mesiac a nanovo si aktivovat sluzbu za 3 eura.
    Takato informacia sa vsak v ponuke na internete nikde nenachadza a bola mi oznamena az na telefonnej linke. Jedna sa teda opat o zavadzanie zakaznika a klamlive informovanie o vlastnostiach produktu za ucelom zvysenia jeho predajnosti.
    Treba pododknut, ze zmena sluzby pozostava zo zrusenia povodnej sluzby, co je bezplatne a aktivacie novej sluzby, co je podla informacie na internete spoplatnene sumou 3 eura, tzn, ze za zmenu sluzby (zrusenie a aktivaciu) by mal byt uctovany poplatok 3 eura.
    Prikladam aj fotografiu listu a print-screen internetovej ponuky od UPC zo stranky: http://www.upc.sk/rychly-internet/fiber-power-30/ a http://www.upc.sk/rychly-internet/.

    • Zakon o SOI by potreboval trochu vylepsit. Strasne vela internetovych obchodov ma neprijatelne podmineky vo svojich VOP (asi preto, ze ich odkopirovali od seba). Musite dat pisomny podnet, aby sa tym SOI zaoberala, ale vobec ich nenapadlo postihnut za rovnaku vec ostatne internetove obchody s rovnakymi neprijatelnymi podmienkami.
      Len si dajte do googlu:
      “…tiež zníženú z kúpnej ceny tovaru v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru…”
      Nechapem, preco ked uz o tomto SOI rozhodla ako o neprijatelnej podmienke – si neda do googlu toto vlakno a nepotresta ostatne internetove obchody.

  35. Dajte si na nich pozor, tiez mozem z osobnej skusenosti tieto praktiky potvrdit.

    V septembri som na ich infolinke zistoval ako u nich funguje prechod z viazanosti na neviazany rezim, a vtedy mi dvaja rozdielni operatori na ich infolinke potvrdili, ze oni viazanost nikdy sami od seba nepredlzuju, a ze po skonceni vtedy aktualnej viazanosti prejdem normalne na neviazany rezim (s trochu vyssou cenou, s cim som bol OK; ceny ktore mi potvrdili toho casu sedeli s tymi ktore mali na webe).

    Asi o mesiac na to mi prisiel domov list, kde mi oznamili ze ma znovu na 2 roky zaviazali, a ze mam 15 dni na opt-out (co som aj hned spravil cez infolinku). Cize aj ich vlastni operatori na infolinke bud nevedia co UPC uz dlhe roky robi, alebo umyselne zavadzaju…

    Vtedajsi FB post mi zda sa (zatial) nezmazali: https://www.facebook.com/upc.slovakia/posts/10151206036821684

  36. Je smutné, že aj takto veľké spoločnosti robia podobné podlé viny a skúšajú to na “ľudí bez právneho povedomia”. Myslel som, že je to skôr doména firiem organizujúcich “lacné” zájazdy pre dôchodcov spojené s neskutočne “výhodnou” kúpou životne nepotrebných blbín.

  37. Dakujem za clanok, beriem ho ako varovanie a dam si pozor. Snad sa raz najde niekto s dostatocnym kapitalom alebo pravnickym vzdelanim, ktory by ich vedel zazalovat za nekale obchodne praktiky, nech sa ludia nemusia chodit hadat na ustredie a pripominat im zakladne prava spotrebitela.

  38. im nejde o reputaciu, ale o peniaze. ja sa s nimi idem natahovat, pretoze mi konci viazanost a chceli mi ponuknut vyhodny balik..za skoro tu istu cenu, ale superrychly internet. sme v UPC uz niekolko rokov, lebo bohuzial tu v BA, nic lepsie momentalne nie je. (skoda ze tu nie je ANTIK ako na vychode, polozili by ich do muky, skvele sluzby, pristup, ceny), no a ked som sa slecny opytala, ze OK, ale mi nepotrebujeme taky rychly net, ze by sme zobrali 60mbps,co je cena 28.90e, teda lacnejsie o 5e mesacne a aj tak by sme mali o 30mbps rychlejsi net ako doteraz, tak povedala, ze ideme na nizsi balik…(mali sme povodny 30mbps), takze budeme musiet zaplatit 19e manipulacny poplatok..skoro ma vystrelo. takze tak im ide o reputaciu…p. Mataseje, ak je este tam, by sa mal zamysliet nad smerovanim spolocnosti. alebo je to naozaj o monopole??? som poucena z problemov v Telekome, ze len ak niekto krici a ide si za svojim (ak ma pravdu) ..dojde aj do vitazneho ciela. len je to neuveritelne, ze sa musi vyhrazat sudmi a stoji to nemalo sil, aby sa tej pravdy a slusnosti dockal. pritom sme vzdy vsetko platili a nemali nikdy dlhy!

    • len na margo toho, ze v ba nic lepsie nie je. mam priatelov, ktori si velmi chvalia orange. maju vybudovanu opticku siet. samozrejme zavisi od toho kde byvate.

    • Pripajam sa, v sucasnosti je Orange urcite lepsi. Bol som v UPC vela rokov, posledne dva roky som platil 30 eur za 10/2 internet a digit. TV, teraz mam Orange Doma (internet 100/10, TV s asi 15-timi HD kanalmi) za 22 EUR mesacne.

      Co sa tyka arogancie UPC, tak podla mna sa to tyka hlavne ich hovorcu a manazmentu. Vzdy ked som bol u nich na centrale v Petrzalke, radovi pracovnici sa chovali ku mne dobre. Oni ale netvoria pravidla hry, ktoru UPC s nami hra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *